Glöm nu inte att gå in och kommentera recepten du testat.....det betyder mycket för mig om du gör det!!

Då kan jag förbättra och du ger andra användare tips!!

onsdag 16 juni 2010

Syrenbloms saft.................

40 klasar syrenblommor (så mörklila du kan hitta, för färgensskull)
2 kg socker
2 liter vatten
2 citroner
1 tsk citronsyra
atamon om man vill slippa frysa saften

Plocka av blommorna från klasarna och varva med citronerna skurna i skivor.
Koka upp socker och vatten, häll detta över blommorna och citronerna.
Tillsätt citronsyra och ev. atamon.
Låt stå kallt och dra i 2 dygn, sila sen och töm på rena flaskor.
Klar att dricka.

Blir en söt och parfymig smak, föll inte riktigt mig i smaken men sonen gillade den, den blev tyvärr inte riktigt så lila som jag hade trott, men jag "spetsade" den md lite blå karamellfärg, så den blev lite blå iallafall.

Smaklig Spis
Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar